گروه تابلو سازی ناموَر

همه ما می دانیم که تبلیغات چه تاثیر شگرفی روی کسب و کارهای مختلف و رونق آن ها دارد. به همین دلیل است که افراد برای پیشرفت در حرفه و کسب و کاری که دارند، به سمت تبلیغات می آیند. تبلیغات باعث می ‌شود بتوانید خدمات و محصولاتی که دارید، به مشتریان معرفی کنید. اهمیت این موضوع باعث شده است تا روش های تبلیغاتی هر روز پیشرفته تر شود.

یکی از روش های ساده، ارزان و البته موثر در این زمینه استفاده از تابلو تبلیغاتی است. تابلوها انواع مختلفی دارند و مسلما با هزینه های متفاوتی هم طراحی و تولید می شوند. یکی از مقرون به صرفه ترین تابلوها در این زمینه، تابلو روان است. اما این تابلو چگونه طراحی و ساخته می شود؟ در ادامه با این نوع از تابلوهای تبلیغاتی بیشتر آشنا می شویم.

آموزش ساخت تابلو روان

تابلو روان چیست؟

تابلو روان یکی از تجهیزات کاربردی مناسب برای تبلیغات کسب و کارهای کوچک و بزرگ است. این تابلو از ماژول هایی ساخته شده است که در کنار یکدیگر نصب شده و تصویر واحدی برای ما، ایجاد می ‌کنند. خوشبختانه تابلوهای روان در طیف های رنگی متفاوتی در دسترس هستند و شما می توانید به راحتی متن یا تصویر مورد نظر خود را با استفاده از این تابلوها، نمایش دهید. در واقع نوشته هایی که پشت ویترین یک مغازه به صورت روان و در حال حرکت می بینید؛ نمونه هایی از تابلو روان هستند که با استفاده از لامپ های ال ای دی نمایش داده می شوند.

تابلو روان چیست؟

چگونگی طراحی و ساخت تابلوهای روان

با توجه به اینکه تابلوهای روان طرفداران زیادی دارند، به نحوه طراحی و ساخت این تابلوها، می پردازیم. نمایشگرهای استفاده شده برای این تابلوها به دو دسته تقسیم بندی می شوند. برخی از نمایشگرها تنها برای فضاهای خارجی مناسب هستند و انواع دیگر مناسب فضاهای داخلی می باشند. نمایشگرهایی که برای تابلو روان استفاده می شوند، از نظر ویژگی هایی مثل تراکم، رنگ، میزان نور و… متنوع بوده و بر حسب نیاز، انتخاب می شوند.

به طور کلی هر تابلو روان چهار بخش اصلی دارد که عبارتند از:

نمایشگر

نمایشگرها انواع مختلفی دارند که همراه با کابل دیتا و برق، به فروش می رسند. به صورت کلی نمایشگرها از ماژول ها ساخته می شوند. بنابراین برای ساخت یک تابلو روان کوچک باید ابعاد تابلو را در نظر گرفت و متناسب با آن تعداد ماژول مورد نیاز را تهیه کرد.

برد کنترل

برد کنترل قطعه ای است که تمامی متون مورد نیاز شما در آن ذخیره می شود. معمولاً بردهای کنترل در دو نوع ساده و طیف دار ساخته می شوند که به هنگام خرید باید هر کدام را متناسب با نیازی که دارید، انتخاب کنید. البته تفاوت اصلی این دو در نوع نمایش حروف و نوشته ها می باشد. به این صورت که اگر نوع طیف دار را انتخاب کنید؛ می توانید در قسمت پس زمینه نوشته های تابلو، انیمیشن قرار داده و یا اینکه در تابلو، فیلم پخش کنید.

مطالب مرتبط: انتخاب متن مناسب برای تابلو تبلیغاتی

منبع تغذیه

وظیفه اصلی منبع تغذیه، تبدیل برق ۲۲۰ ولت به ۵ ولت مورد نیاز تابلو می باشد. هر منبع تغذیه ای اگر کیفیت لازم را داشته باشد، تقریباً برای 10 ماژول، به خوبی جواب می دهد.

چگونگی طراحی و ساخت تابلوهای روان

فریم یا قاب

فریم هایی که برای تابلوهای روان استفاده می شود، به دو صورت آلومینیومی و سی ان سی (CNC)، وجود دارد. قاب های آلومینیومی را می توانید از هر آلومینیوم سازی تهیه کنید. تنها باید سایز دقیق آن را به اندازه نمایشگری که استفاده می کنید، در اختیار آلومینیوم ساز قرار دهید‌. برای پوشش پشت قاب هم می توانید از ورق گالوانیزه استفاده کنید و آن را با استفاده از پیچ هایی همراه با چسب آکواریوم، پشت تابلو فیکس کنید.

چنانچه از قاب های سی ان سی شده استفاده کنید، کار مونتاژ برای شما راحت تر خواهد بود. چرا که قاب های سی ان سی برای قرارگیری ماژول ها سوراخ های از پیش آماده شده ای دارد و به این ترتیب کافی  است برای سفارش آن تعداد ماژول ها را در ارتفاع و طول دلخواه به اطلاع سازنده فریم، برسانید.

مونتاژ

زمانی که ابزار و لوازم مورد نیاز را برای طراحی و ساخت تابلو روان محیا کردید؛ نوبت به مرحله آخر یعنی مونتاژ می ‌رسد. در این مرحله نمایشگرها با رعایت جهت در کنار هم قرار می گیرند. برای اینکه جهت را به درستی تشخیص دهید، بهتر است به فلش موجود بر روی ماژول ها، دقت کنید. در صورتی که از قاب هایی با فرم سی ان سی استفاده می کنید؛ کافیست ماژول را بر روی قاب قرار داده و آن را از پشت با پیچ و مهره به اسکلت قاب، وصل کنید.

کار اصلی در ساخت تابلو روان مونتاژ ماژول هاست. زمانی که آن ها را در کنار همدیگر مونتاژ کردیم؛ تقریباً نمایشگر مورد نظر، حاضر می شود. حال باید پاور یا همان منبع تغذیه را به ماژول ها، وصل کنیم. برای اتصال منبع تغذیه به ماژول حتماً باید از سیم با سطح مقطع 1.5 یا 2، استفاده کنیم تا سیم ها بیش از اندازه گرم نشوند.

نکته بسیار مهم در اتصال برق پاور به ماژول، رعایت قطب های مثبت و منفی است. به این صورت که حتماً قطب منفی پاور به قطب منفی ماژول وصل شده و همچنین قطب مثبت پاور به قطب مثبت ماژول وصل شده باشد. در غیر این صورت شاهد سوختگی ماژول خواهید بود. همین موضوع در برد کنترل هم باید رعایت گردد.

حال نوبت به اتصال برد کنترل ماژول ها می رسد. اگر به پشت ماژول‌ ها نگاهی بیندازیم؛ متوجه وجود یک فلش از چپ به راست می شویم که جهت ورود و خروج داده ها را مشخص می کند. سیستم داده در ماژول های تابلو روان به این صورت است که از خروجی برد کنترل به ورودی اولین ماژول وارد می ‌شود و از خروجی اولین ماژول به ورودی دومین ماژول وارد شده و این کار تا انتها، ادامه پیدا می کند.‌ برای انتقال داده هم از کابل های فلت همراه ماژول، استفاده می شود.

تا اینجای کار و با طی کردن مراحل ذکر شده قادر هستید که یک تابلو روان ساده، طراحی کنید. این نکته را حتما در نظر داشته باشید که قبل از روشن کردن تابلو تمامی اتصالات را مجددا چک کنید و از صحت آن ها، اطمینان یابید.

مطالب مرتبط: تابلو روان چیست؟

ویژگی های تابلو روان

یکی از مهم ترین ویژگی های تابلو روان، انعطاف پذیری بالای آن است. علاوه بر این، سادگی رابط کاربری این تابلو باعث شده است که هر مصرف کننده ای بدون داشتن اطلاعات تخصصی در ارتباط با دنیای برق؛ بتواند از تمامی امکانات این تابلو، استفاده کند.

هزینه نسبتا پایین برای طراحی و ساخت تابلو روان آن را به یکی از تابلوهای محبوب در بین صاحبان کسب و کارهای مختلف، تبدیل کرده است. معمولا افراد ترجیح می ‌دهند در کنار داشتن یک تابلوی بزرگ و مدرن سر درب مغازه برای نمایش محصولات خود و جذب مشتری بیشتر، از تابلو روان هم استفاده کنند.

ویژگی های تابلو روان

سفارش تابلوی تبلیغاتی

اگر قصد دارید کار طراحی و ساخت تابلو روان را به تابلوسازها بسپارید؛ به شما تابلو نامور را پیشنهاد می کنیم. این تابلوسازی با سابقه درخشانی که در زمینه ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی دارد توانسته است در این کار رضایت مشتریان را جلب کند. خوشبختانه همراه با تمامی تابلوهای ارائه شده به مشتری ضمانت نامه معتبر هم تحویل داده می شود که این موضوع خود نشان از کیفیت بالای ساخت تابلوها دارد.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی؛ می ‌توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا