تابلوسازی در کیش و قدرت آن بر رونق کسب و کار این جزیره

برای بررسی قدرت تابلو سازی در جزیره کیش، قصد داریم ابتدا شرایط موجود در این جزیره را بررسی کنیم. جزیره کیش از سالیان دور یکی از مهم ترین مناطق گردشگری در ایران بوده است. حتی موقعیت قرارگیری کیش در قسمت جنوبی و گرمسیری ایران نیز از حجم گردشگران این منطقه کم نکرده است.

کیش چه در تابستان و چه در زمستان همیشه یکی از اصلی‌ترین مقصدها برای مسافرت بوده به طوری که جاذبه‌های گردشگری در کنار طبیعت زیبای آن هرساله افراد زیادی را جذب خود می کند. اما بی‌شک یکی از اصلی‌ترین دلایل ورود گردشگر به این جزیره مراکز خرید فوق العاده آن است.

جذابیت مراکز خرید در کیش باعث شده تا برخی از افراد تنها با هدف خرید کردن پا به این جزیره‌ زیبا بگذارند. پس با این تفاسیر می توان گفت که مغازه‌ ها، فروشگاه ها و سایر فضاهای تجاری پایه های اصلی اقتصاد کیش به شمار می‌آیند.

مکان‌های تجاری اعم از مغازه، فروشگاه، رستوران، کافی شاپ و... وقتی به درستی به مخاطب خود معرفی شوند مشتری زیادی هم خواهند داشت. تابلو سردر هر کدام از این مکان‌ها وظیفه معرفی آن فضا را به مشتری برعهده دارد. به همین دلیل تابلو مغازه ها در جزیره کیش از چند جهت حائز اهمیت است.

1. اهمیت تابلو سازی در جزیره کیش و اثر آن بر ذهن مسافران

شاید جالب باشد که بدانید جزیره کیش یک مقصد لوکس از نظر گردشگران است. به همین خاطر آن‌ها توقع دارند تا کیفیت همه چیز در جزیره کیش مطلوب باشد. کسانی که به این جزیره سفر می کنند در اصل با مقدار قابل توجهی پول برای خرج کردن به این مسافرت می آیند، و خواستار این هستند که این پول را در فضاهای زیبا و شیک خرج کنند.

از این رو توجه به طراحی یک فضای خاص و لاکچری همان چیزی است که باعث جلب توجه مشتری خواهد شد. در اینجاست که به اهمیت تابلو مغازه ها و فروشگاه ها در این جزیره پی می بریم.

وظیفه کلی تابلو تبلیغاتی در جزیره کیش

تبلیغات از مهمترین کارهایی است که بخش عمده‌ی آن بر عهده‌ی تابلوهای تبلیغاتی است. نه تنها تابلو تبلیغاتی که بر سردر مغازه ها و فروشگاه ها نصب می شود بلکه تابلوهای تبلیغاتی موجود در سطح شهر نیز اهمیت ویژه و خاصی دارد.

در کیش، تابلوسازی تنها به معنای ساخت یک تابلو برای معرفی برند یک مغازه نیست. چرا که تابلوها باید به گونه ای طراحی و ساخته شوند تا یک اعتبار ویژه به مغازه های موجود در سطح شهر بدهند.

همین طور آنها باید بیانگر کیفیت کالاهای موجود در داخل مغازه باشند.

ساخت تابلو تبلیغاتی در این جزیره باید به گونه ای انجام شود که حس خوشایندی در مسافران ایجاد کند. و باعث شود که آنها از اینکه جزیره کیش را مقصد مسافرت خود قرار دادند راضی باشند.

2. اهمیت تابلوسازی در جزیره کیش و ایجاد فضای رقابتی در جذب مشتری

در ابعاد بزرگ، تابلوهای تبلیغاتی فضاهای تجاری وظیفه بالابردن کیفیت مرکز خرید را برعهده دارند. اما در ابعاد کوچکتر هر تابلو فروشگاه باید به تنهایی قادر به جذب مشتری برای مغازه مورد نظر شود.

جزیره کیش مملو از مراکز خرید و مغازه های مختلف خوراک و پوشاک است. تعداد بالای مغازه های موجود در هر صنف باعث ایجاد فضای رقابتی می شود.

در کیش همه به دنبال مغازه هایی هستند که مشتری بیشتری دارد و اکثر افراد درآنجا خرید می کنند. در این جا تابلوها هستند که یک مغازه را به مشتری معرفی می کنند. پس در این بخش باید در راستای طراحی و ساخت یک تابلو تأثیرگذار برای جلب توجه مردم تلاش کرد.

البته همانطور که گفتیم گردشگران با جیب پرپول قدم به جزیره کیش می گذارند و نه تنها از یک مغازه بلکه از چندین مغازه و فروشگاه خرید خواهند کرد.

اثر تابلو تبلیغاتی بر درآمد کل

در کیش هر مغازه باید تلاش کند تا بهترین تابلو را برای کسب و کار خود انتخاب کند. ایجاد فضای رقابتی باعث می شود که هر فرد بکوشد تا مغازه‌ای با تابلو جذاب داشته باشد. اگر مغازه دار به این موضوع توجه کند و یک تابلو زیبا برای مغازه خود بسازد در نتیجه شاهد تعداد بالای فروشگاهایی خواهیم بود که هرکدام با تابلو خاصی مغازه خود را معرفی می کنند.

همین کار باعث می شود تا گردشگران اشتیاق بیشتری برای خرید داشته باشند. پس هر گردشگر به جای خرید از یک مغازه، از چند مغازه مختلف خرید خواهد کرد. این رویه خرید مشتری ها نه تنها باعث فروش بیشتر کالای هر مغازه می شود بلکه در کل درآمد کل منطقه را نیز افزایش داده و تأثیر مثبتی در کل اقتصاد جزیره کیش خواهد داشت.

در کیش کدام نوع تابلو، باید کجا استفاده شود؟

تابلو تبلیغاتی انواع مختلفی دارد که در کیش به دلیل محبوبیت تابلوهای چلنیوم، لایت باکس و حروف برجسته استفاده‌ زیادی از آن ها می شود. اگر هر کدام از این تابلوها در جای مناسب خود استفاده شوند می توانند به مراتب جلوه بهتری برای مخاطب خود داشته باشند. پس به بررسی مکان مناسب برای هرکدام از تابلوها می پردازیم.

تابلو چلنیوم در جزیره کیش

تابلو چلنیوم از پرکاربردترین تابلوها در کیش است. تنوع رنگ و قابلیت طراحی بالا باعث استفاده زیاد از این تابلو شده است. به علاوه مقاوت بالای تابلو چلنیوم در مقابل شرایط آب و هوایی در این جزیره به دلیل وجود دریا و رطوبت بالا انتخاب بسیار خوبی می تواند باشد.

مراکز خرید بزرگ زیادی در کیش وجود دارند که می توان برای اسم آنها از تابلو چلنیوم استفاده کرد.

سبک بودن چلنیوم برای استفاده از آن در ابعاد بزرگ مانند تابلو سردر مراکز خرید بسیار مناسب است.

تابلو چلنیوم مغازه ها

یکی دیگر از مکان های مناسب برای استفاده از تابلو چلنیوم، تابلو سردر مغازه ها است. در کیش برندهای مختلف پوشاک وجود دارند که اکثر آنها برای مردم شناخته شده هستند. نصب یک تابلو مناسب برسردر این مغازه ها از کارهای مهمی است که باید انجام شود.

معمولاً برندهای مختلف از تابلو چلنیوم برای فروشگاه خود استفاده می کنند. در جذب مشتری دو دسته از رنگ ها بسیار مؤثرند. یکی رنگ های متال هستند که همیشه جذابیت و صلابت خاص خود را دارند و در معرفی برند برای مشتری به خوبی عمل می کنند.

دسته بعدی رنگ های شاد و ترکیب مناسب آنها باهم است. اگر مغازه شما یک برند شناخته شده نباشد، این نوع تابلوهای چلنیوم بسیار مناسب‌اند. چرا که رنگ خیره کننده آنها ناخودآگاه مشتریان را به سمت مغازه، فروشگاه و یا حتی رستوران شما سوق می دهد.

تابلو لایت باکس در جزیره کیش

باید گفت که یکی از بهترین تابلوهای تبلیغاتی در کیش، تابلوهای لایت باکس هستند. لایت باکس‌ها با ظاهر جذاب خود، مغازه ها و فروشگاه ها را بسیار لوکس و لاکچری نشان می دهند و همین موضوع نیز باعث ورود مشتری به مغازه ها خواهد شد.

تابلو لایت باکس در مراکز خرید و فروشگاه ها با ظاهر فریبنده خود هر گردشگری را به سمت محصولات موجود در مغازه جذب می کند. اما استفاده درست از لایت باکس‌ها در فضا های مناسب خیلی مهم است.

در مرکز خریدهای موجود در جزیره کیش هرکدام از مغازه ها کالای مختلفی را به فروش می رسانند. تنوع محصولات باعث سردرگمی خریداران می شود، پس برای اینکه بتوانیم محصولات مغازه خود، بخصوص محصولات جدید را به خوبی به مشتری معرفی کنیم بهتر است از تابلوهای تبلیغاتی استفاده کنیم.

لایت باکس ها و تبلیغات محصول به مشتری

از لایت باکس‌ها برای تبلیغ محصولات خود استفاده کنید. استفاده از لایت باکس فریم لس در قسمت های مختلف یک مرکز خرید می تواند مشتری را به سمت مغازه شما بکشد. معمولاً در یک فضای تجاری بزرگ، قسمت هایی برای تبلیغات مغازه های موجود در آن تعبیه شده است.

پس این فرصت را از دست ندهید و از این مکان ها برای تبلیغات استفاده کنید. نصب یک لایت باکس به صورت آویز و یا متصل به یک دیوار مناسب برای تبلیغات روش مناسبی است.

همچنین از لایت باکس های ایستاده نیز غافل نشوید. حضور این تابلوها در فروشگاه شما الزامی است. محصولات متنوع خود را در لایت باکس ایستاده در قسمت های مختلف مغازه تان به نمایش بگذارید.

تابلو حروف برجسته در جزیره کیش

به دلیل حجم بالای گردشگر در جزیره کیش، رستوران ها و کافی شاپ ها از مشاغل بسیار پردرآمد هستند. افراد زیادی که در طول روز به خرید مشغول‌اند که ترجیح می دهند وعده های غذایی خود را در رستوران ها بخورند.

یک مسافری که برای اولین بار به جزیره کیش سفر کرده و اطلاعی از وضع رستوران ها ندارد، تابلو رستوران می تواند مانند یک راهنما برای او عمل کند. تابلو حروف برجسته از مناسب ترین تابلوها برای استفاده در سردر رستوران ها است.

تابلوهای حروف برجسته می توانند به خوبی رستوران شما را به مشتری معرفی کنند و باعث شوند تا اسم مغازه‌تان همیشه در ذهن گردشگران بماند. اگر این تابلو به خوبی طراحی شود، باعث حس اعتماد مسافران به مغازه شما می شود. به طوری که هرباری که به جزیره کیش سفر کنند از روی تابلو حروف برجسته ای که برای رستوران شما طراحی و نصب شده است آن را به خاطر آورده و مغازه شما را انتخاب خواهند کرد.

به بالای صفحه بردن
×